BLOGGER TEMPLATES AND Gaia Layouts »

Saturday, February 19, 2011

cafe

haii..assalam.. heyy you :119: :65::93::66: :d: hehehhehhee.. indahnya dunia kalo aku dapat buat macam tu kan. *bom makcik cafe yang gila*:118: salah :120: bia la.. asalkan aku puas ati. awat ni mimi busuk ati semacam ja ni :face8: memang :119: memang aku busuk ati :face66: busuk ati ngan makcik cafe hostel aku ni. kenapa :120: sebab makcik tu gila :119:



okeh perasaan yang menyayat hati tu timbul bila terjadinya perkara yang begitu ngeri dan dasyat :119: :face31: satu hari kawan aku ni pergilah ke cafe kat bawah hostel aku ni. hajat nak beli lauk je la. sebab selalunya hari cuti kami satu bilik masak nasi kat bilik. so beli lauk je la kat cafe.


cerita pasal cafe ni kan.. ada la sorang makcik cafe ni. aku rase dia ni bos kat cafe ni kot. sebab orang kat cafe tu suma dengar arahan dia. dia je yang dok merintah itu ini. cerita pula pasal makcik cafe ni. aku ada banyak la pandangan negatif tahap gaban pasal makcik ni. sebab apa :120: sebab dia ni tersangat lah buruk perangai. antaranya ::

:65: suka tambah lauk yang orang dah pilih sesuka hati.
:65: suka kira mahal sedangkan kalo makcik laen kira lebih murah.
:65: pengotor. kalo bagi aku menjijikan la.
:65: kedekut.
:65: pilih bulu.
:65: tak tetap pendirian.

hmm..tu la antara perangai buruk dia. tu yang aku tahu. kalo yang aku tak tahu tu tak tahu la aku.


okehh berbalik pada cerita tadi. makcik cafe ni kan terkenal dengan sifat kedekut dia :face65: so kalo dia ada kat cafe tu suma orang tak semangat nak membeli. tapi disebabkan lapar beli la jugak kan. nak di jadikan cerita. kawan aku cakap makcik tu bagi air free setiap hari cuti termasuk cuti umum. ouhh..:face58: nikmat la jugak kan. tapi suma orang bagi respon :131: betul ke tak makcik ni :120: demam ke ape :120: makcik tu nak bagi air teh o ais dan air anggur free. tapi dah dia bermurah ati kawan aku terima je lah kan.


tiba cuti minggu berikutnya. kami satu bilik turun la beramairamai nak beli lauk di cafe lagi. dengan harapan dapat air free la. beli punya beli mase nak kire harge lauk yang kami beli sekali lagi makcik cafe tu sesuka hati menambah lauk tanpa tanya kat kami. copp..ok la tu dia tambah lauk bukan dia kurangkan :119: tak reti bersyukur betol :119: helloooooo...sori sikit. i nak tumpang lalu jap :119: kalo makcik tu tambah lauk dan hargenye murah i dun care okehh :119: tapi ni dia cas melebihlebih :face11: apekejadahnye tu :119:


sambung balik cerite. kami satu bilik ape lagi buat muka tidak puas hati la. tapi tak sampai hati la pulak nak maki makcik tu depan orang ramai. tak hormat lak kan dia lebih tua. lepas tu ada la sorang lagi makcik yang agak baek hati tanye kami. *dik nak bungkus air ape :face40: kawan aku pon jawab la *air free ke makcik :face68: makcik tu cakap yez air free.. huhhhuu..syoknya :face72: air free ini hari. air ape je yang ade ea :120: ouhh hari ni ade air anggur , teh o ais dan laici. harganya percuma :119: belum sempat kami nak cakap air ape tetibe ade gorilla berbulu nipis berwarna itam perang bersuara. air free cuma pakej dengan nasi sahaje. haaa :119: heyy you :119: ouhh..the makcik is shit :119: grrrrr...:119::118: nampak sangat kot makcik tu dengki. woii..ingat aku hadap sangat ke dengan air murah ko tu :face11: tak hengen la :face66: berapinye la aku dengan kekawan masa tu. nak je aku fire dia sampai kurus :119:


haii..nak buat macam mane kan. aku rase sebab kami buat muke mase dia tambah sendiri lauk yang kami pilih tu kot yang dia dengki. terus tak nak bagi kami air free. lantak kaw lah makcik toa :119:dah la perasan muda. nak je orang panggil akak. ouhh pliss la.


hmm..kesimpulannya aku tak puas hati dengan makcik tu. untuk makcik cafe insaflah :face71: adioss amigoss..

2 comments:

Anonymous said...

taw ta pa siot ja noh..

Anonymous said...

saya saksi semasa kejadian berlaku. ahahaha